Strona zoptymalizowana dla użytkownika

To, czym jest skuteczne pozycjonowanie stron, zmienia się z każdym rokiem. Agencje SEO biorą udział w specyficznym wyścigu ze stale zmienianym, usprawnianym algorytmem Google. Dawniej chodziło głównie o to, by go oszukać. Dzisiaj – by go wykorzystać.

pozycjonowanieGoogle powtarza wielokrotnie, że o wynikach wyszukiwania w największym stopniu decydować ma wygoda użytkownika. W praktyce oznacza to, że pozycjonowanie sklepów internetowych, stron WWW i wszelkich innych treści umieszczanych w sieci powinno zacząć się od ich maksymalnej optymalizacji.

Strony zoptymalizowane pod SEO

Google coraz dokładniej przygląda się zachowaniu użytkowników. Analizuje to, ile czasu spędzamy na określonych witrynach, jak głęboko w nie zaglądamy i czy znajdujemy na nich odpowiedź na zadane pytania.

Dobrze pozycjonowane strony muszą więc błyskawicznie się wczytywać i umożliwiać łatwe poruszanie się w ich treści. Obowiązkiem stała się wersja mobilna strony, dzięki czemu wygodne będzie posługiwanie się nią za pomocą urządzeń mobilnych (telefony czy tablety o mniejszym niż typowy komputer rozmiarze ekranu), jak również protokół HTTPS zapewniający szyfrowanie i bezpieczne przesyłanie danych.

Optymalizacja stron internetowych zakłada również ich uproszczenie – odrzucenie niepotrzebnych elementów, zbyt dużych obrazków spowalniających działanie, odwracających uwagę animacji czy zewnętrznych skryptów. Dzisiaj dostępne są już narzędzia, które pozwalają bardzo dokładnie śledzić zachowanie użytkownika w obrębie danej witryny – to ogromna baza wiedzy na temat tego, co należy jeszcze poprawić.

Tak czy inaczej warto odnotować zmianę, która zaszła w ostatnich latach – pozycjonowanie stron oznacza dzisiaj optymalizowanie ich pod kątem użytkowników, a nie wyszukiwarek. To naprawdę dobra zmiana.

A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub zlecić pozycjonowanie odwiedź koniecznie euro-seo.pl/pozycjonowanie.

Dodaj komentarz