Specjaliści odpowiedzialni za tworzenie nowych marek, usług oraz produktów muszą zawsze być skarbnicą innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają wyróżniać się na tle innych konkurentów. Chcąc wejść na każdy rynek z nowym logo oraz produktem, konieczne jest stworzenie wizerunku wiarygodnej marki otwartej na potrzeby potencjalnych klientów. Marketing jest w tym przypadku niezbędny do osiągnięcia tego ambitnego celu.
Każda agencja brandingowa zajmuje się takimi zleceniami każdego dnia, zarówno na dużą jak i mniejszą skalę, w zależności od budżetu, jakim dysponuje w danym momencie inwestor. W swoim działaniu pracownicy takiej agencji realizują zadania w oparciu o trzy podstawowe obowiązki: Zalicza się do nich stworzenie strategii dopasowanej do potrzeb danego projektu i kurczowe realizowanie każdego zawartego w niej punktu. Drugim ważnym elementem działania jest naming, czyli nadawanie marce nazwy, mającej na celu zwracanie uwagi, budzenie pozytywnych skojarzeń. Ostatnim elementem, który pochłania najwięcej czasu w pracy agencji jest branding. Pod tym pojęciem kryje się kompleksowe działanie mające na celu systematyczne budowanie pozycji marki na rynku.
Czasem do agencji zgłaszają się nowi właściciele marek, które z powodów finansowych zakończyły swoją działalność. Ich reaktywacja nazywana jest fachowo rebrandingiem. Taki proces jest wdrażany również w momencie, gdy nowa marka popełniła szereg błędów w budowaniu swojej pozycji i poszukuje nowych specjalistów mogących skorygować popełnione pomyłki, gdy jeszcze nie jest za późno na poprawę sytuacji.