Budowa wizerunku marki

brandingSpecjaliści odpowiedzialni za tworzenie nowych marek, usług oraz produktów muszą zawsze być skarbnicą innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają wyróżniać się na tle innych konkurentów. Chcąc wejść na każdy rynek z nowym logo oraz produktem, konieczne jest stworzenie wizerunku wiarygodnej marki otwartej na potrzeby potencjalnych klientów. Marketing jest w tym przypadku niezbędny do osiągnięcia tego ambitnego celu.

Każda agencja brandingowa zajmuje się takimi zleceniami każdego dnia, zarówno na dużą jak i mniejszą skalę, w zależności od budżetu, jakim dysponuje w danym momencie inwestor. W swoim działaniu pracownicy takiej agencji realizują zadania w oparciu o trzy podstawowe obowiązki: Zalicza się do nich stworzenie strategii dopasowanej do potrzeb danego projektu i kurczowe realizowanie każdego zawartego w niej punktu. Drugim ważnym elementem działania jest naming, czyli nadawanie marce nazwy, mającej na celu zwracanie uwagi, budzenie pozytywnych skojarzeń. Ostatnim elementem, który pochłania najwięcej czasu w pracy agencji jest branding. Pod tym pojęciem kryje się kompleksowe działanie mające na celu systematyczne budowanie pozycji marki na rynku.

Czasem do agencji zgłaszają się nowi właściciele marek, które z powodów finansowych zakończyły swoją działalność. Ich reaktywacja nazywana jest fachowo rebrandingiem. Taki proces jest wdrażany również w momencie, gdy nowa marka popełniła szereg błędów w budowaniu swojej pozycji i poszukuje nowych specjalistów mogących skorygować popełnione pomyłki, gdy jeszcze nie jest za późno na poprawę sytuacji.

Dodaj komentarz